Autodeelplatform SnappCar gaat naar Duitsland.
Het Utrechtse bedrijf breidt uit door zijn Duitse branchegenoot Tamyca over te nemen. SnappCar groeit met de eerste stappen op de Duitse markt naar 400.000 gebruikers in Nederland, Denemarken, Zweden en Duitsland. Wat de overname van Tamyca SnappCar heeft gekost, is niet bekendgemaakt.
Via SnappCar kunnen mensen hun auto op momenten dat ze die zelf niet gebruiken verhuren aan andere gebruikers van het platform. In juni, toen autoverhuurbedrijf Europcar een belang van 20 procent nam, had topman Victor van Tol al aangekondigd dat dit jaar nieuwe markten zouden worden betreden.
Alle gebruikers van Tamyca zijn inmiddels achter de schermen overgezet op het platform van SnappCar. Dat wil het aantal gebruikers in Duitsland laten groeien, onder meer door technologische innovaties.
SnappCar wil er in 2022 voor zorgen dat er 5 miljoen auto’s van de weg zijn in Europa. Het bedrijf denkt dat mensen geen auto zullen kopen als ze eenvoudig een auto kunnen huren als ze die nodig hebben.